Cele szkolenia

Pojęcie coachingu robi oszałamiającą karierę w słowniku zarządzania zasobami ludzkimi. U podstaw filozofii współczesnego coachingu leży pomaganie ludziom w osiągnięciu swoich celów bez robienia tego za nich lub doradzania im, co należy zrobić.  Kluczową zasadą coachingu jest praca na zasobach organizacji, zespołów czy pracowników oraz założenie, że menedżer-coach „ma pytania”, a coachowany pracownik - odpowiedzi na nie. Te dwa wstępnezałożenia rodzą wiele pytań dla menedżerów, np. czy włączać styl coachingowy do wachlarza wykorzystywanych metod zarządzania, a jeśli tak to jak, kiedy i w jakich aspektach? Przede wszystkim należy jednak zadać pytania: Co daje coaching zarządzającym i  organizacji? Kim  tak naprawdę jest ów ciągle jeszcze tajemniczy coach lub szef-coach? Na te pytania znajdą Państwo odpowiedzi w trakcie dwudniowego szkolenia Leadership coaching. Dodatkową wartością szkolenia jest poznanie metod i narzędzi pracy menedżera, stosującego w swojej pracy tzw. coachingowy styl zarządzania.

Program

  • Wyzwania stojące przed menedżerem
  • Rozwój jako jedno z kluczowych zagadnień w zarządzaniu
  • Coaching jako wsparcie rozwoju osób i organizacji
  • Rola coachingu w zarządzaniu
  • Cel coachingu menedżerskiego
  • Tzw. coaching przez duże C
  • Rodzaje coachingu
  • Czynniki sukcesu w coachingu menedżerskim
  • Postawy, wartości i przekonania coacha–menedżera
  • Zaufanie między menedżerem–coachem a coachowanym
  • Niezbędne umiejętności coacha-menedżera
  • Narzędzia i metody pracy coacha-menedżera w zakresie:
    • Wyznaczania celu
    • Identyfikowania zasobów
    • Przezwyciężania ograniczeń
    • Poznawania przekonań, wartości i tożsamości pracownika
  • Metoda GROW (goal-reality-options-will) w zarządzaniu
  • Prowadzenie rozmów z pracownikami w stylu coachingowym
    • Ogólne zasady udzielania informacji zwrotnej
    • Zadawanie pytań i typy pytań
    • Zastosowanie podejścia coachingowego do:
      • § Motywowania
      • § Doskonalenia umiejętności
      • § Rozwiązywania konfliktów
      • § Przełamywania postaw defensywnych i niekonstruktywnych zachowań
      • § Wspierania kreatywności
    • Wdrażanie kultury coachingowej w organizacji – rola lidera – coacha.

 

Grupa docelowa

Kadra menedżerska wyższego i średniego szczebla.

Korzyści

Wdrożenie metod i narzędzi coachingowych do praktyki zarządzania, a także filozofii coachingowego podejścia do pracowników pozwoli z na:

  • lepszą współpracę i poznanie się zespołów
  • lepsze przygotowanie kadry do zmian (zwiększenie elastyczności, samodzielności i  tolerancyjności)
  • rozwijanie podejścia dzielenia się wiedzą wśród kadry i potrzeby wspierania w rozwoju podwładnych
  • poprawę zrozumienia współzależności w organizacji
  • lepszą adaptację do zmieniających się warunków rynkowych.