Cele szkolenia

Nie sposób przecenić roli profesjonalnej i efektywnej rekrutacji i selekcji (czyli takiej, która kończy się zatrudnieniem odpowiedniej osoby) dla budowania zespołu. Nieodpowiednie obsadzenie stanowiska rodzi same problemy, od komplikacji finansowych po zakłócenia w funkcjonalności zespołów. W proponowanym szkoleniu skupiamy się na rozwijaniu dwóch ważnych kompetencji menedżerów i działów ZZL, tj. rekrutacji i selekcji kadr. Rekrutacja oznacza przyjmowanie nowych pracowników i obejmuje wszystkie procesy z tym związane: od zamieszczenia ogłoszeń po formalne przyjęcie do pracy. Można wyróżnić determinanty rekrutacji, nie można jednak tego zrobić w odniesieniu do selekcji. Selekcja jest pojęciem węższym i dotyczy podejmowania decyzji o wyborze kandydata. Jest to zatem proces związany bardziej z instrumentami i metodami oceny.

Dobieranie nowych pracowników i klasyfikowanie ich jako odpowiednich lub nieodpowiednich do danej pracy opiera się na wykorzystaniu różnorodnych technik selekcyjnych, takich jak formularze aplikacyjne, wywiady, listy polecające, ośrodki oceny personelu (Assessment Centre) i testy psychologiczne. Decyzję o zatrudnieniu powinno podejmować się nie na podstawie wyników uzyskanych z zastosowania jednej techniki, ale sumując wyniki różnych technik. Taka wielotorowa selekcja minimalizuje ryzyko wyboru nieodpowiedniej osoby lub odrzucenia odpowiedniej. Jak ją prowadzić? Jakie techniki zastosować? Jakie są ich wady i zalety? Jak rozmawiać z kandydatami? Jak weryfikować ich kompetencje i motywacje? Na wszystkie te pytania znajdą Państwo odpowiedzi w trakcie proponowanego przez Intendi dwudniowego szkolenia.

 

Program szkolenia

  • Strategiczne zarządzanie kapitałem ludzkim
  • Prognozowanie i planowanie personelu – metody i techniki
  • Modele prowadzenia polityki personalnej w firmie, kapitał ludzki firmy i instrumenty jego budowania
  • Diagnoza potrzeb personalnych
  • Metody rekrutacji personelu – przygotowywanie ogłoszeń internetowych, kluczowe portale rekrutacyjne i ich usługi
  • Portale społecznościowe a rekrutacja
  • Profil idealnego kandydata
  • Strategie rekrutacji
  • Metody poszukiwania kandydatów
  • Porównanie metod rekrutacji
  • Metody selekcji personelu - wybór metody
  • Kryteria selekcyjne
  • Analiza życiorysu
  • Wywiad telefoniczny
  • Assessment & Development center
  • Grupowe metody selekcji
  • Testowe badanie predyspozycji – typy testów, wymogi co do stosowania testów w selekcji
  • Typy rozmów kwalifikacyjnych i ich prowadzenie
  • Symulacje rozmów kwalifikacyjnych
  • Sprawdzenie referencji
  • Inne formy selekcji
  • Błędy w procesie rekrutacji i selekcji. Jak ich unikać?
  • Końcowa ocena kandydatów
  • Decyzje personalne
  • Komunikacja z pracownikami w trakcie procesu rekrutacji i selekcji

 

Grupa docelowa

Menedżerowie, pracownicy działów personalnych, rozwoju, rekrutacji i kadr pragnący poszerzyć wiedzę z zakresu doboru kadr, umiejętności rekrutacji i selekcji, ze szczególnym naciskiem na udoskonalenie umiejętności prowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej i prowadzenia komunikacji z kandydatami, budującej dobry wizerunek pracodawcy.

Korzyści

Uczestnicy szkolenia:

  • wykształcą lub rozwiną kompleksowy sposób myślenia o zasobach ludzkich w firmie
  • poszerzą wiedzę i umiejętności z zakresu budowania profilu kompetencyjnego stanowiska na potrzeby procesu rekrutacji
  • udoskonalą umiejętność doboru odpowiednich technik rekrutacji i selekcji pod kątem stanowiska i kultury organizacyjnej firmy
  • poszerzą umiejętności w zakresie rekrutacji personelu (zareklamowania stanowiska pracy) na rynku pracy
  • poprawią kompetencje w zakresie prowadzenia procesu selekcji kandydatów pod kątem danego stanowiska pracy
  • rozwiną umiejętności konstruowania narzędzi doboru i oceny pracowników
  • poszerzą kompetencje prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych
  • uświadomią sobie błędy, jakie mogą się pojawić po stronie rekruterów w czasie procesu rekrutacji i selekcji oraz ich wpływ na wynik rekrutacji i wizerunek pracodawcy
  • poprawią umiejętności komunikacji z kandydatami