Leadership coaching
Cele szkolenia
Pojęcie coachingu robi oszałamiającą karierę w słowniku zarządzania zasobami ludzkimi. U podstaw filozofii współczesnego coachingu leży pomaganie ludziom w osiągnięciu swoich celów bez robienia tego za nich lub doradzania im, co należy zrobić. Kluczową zasadą coachingu jest praca na zasobach organizacji, zespołów czy pracowników oraz założenie, że menedżer-coach „ma pytania”, a coachowany pracownik - odpowiedzi na nie. Te dwa wstępnezałożenia rodzą wiele pytań dla menedżerów, np. czy włączać styl coachingowy do wachlarza wykorzystywanych metod zarządzania, a jeśli tak to jak, kiedy i w jakich aspektach? Przede wszystkim należy jednak zadać pytania: Co daje coaching zarządzającym i organizacji? Kim tak naprawdę jest ów ciągle jeszcze tajemniczy coach lub szef-coach? Na te pytania znajdą Państwo odpowiedzi w trakcie dwudniowego szkolenia Leadership coaching. Dodatkową wartością szkolenia jest poznanie metod i narzędzi pracy menedżera, stosującego w swojej pracy tzw. coachingowy styl zarządzania.
Program
- Wyzwania stojące przed menedżerem
- Rozwój jako jedno z kluczowych zagadnień w zarządzaniu
- Coaching jako wsparcie rozwoju osób i organizacji
- Rola coachingu w zarządzaniu
- Cel coachingu menedżerskiego
- Tzw. coaching przez duże C
- Rodzaje coachingu
- Czynniki sukcesu w coachingu menedżerskim
- Postawy, wartości i przekonania coacha–menedżera
- Zaufanie między menedżerem–coachem a coachowanym
- Niezbędne umiejętności coacha-menedżera
- Narzędzia i metody pracy coacha-menedżera w zakresie:
- Wyznaczania celu
- Identyfikowania zasobów
- Przezwyciężania ograniczeń
- Poznawania przekonań, wartości i tożsamości pracownika
- Metoda GROW (goal-reality-options-will) w zarządzaniu
- Prowadzenie rozmów z pracownikami w stylu coachingowym
- Ogólne zasady udzielania informacji zwrotnej
- Zadawanie pytań i typy pytań
- Zastosowanie podejścia coachingowego do:
- § Motywowania
- § Doskonalenia umiejętności
- § Rozwiązywania konfliktów
- § Przełamywania postaw defensywnych i niekonstruktywnych zachowań
- § Wspierania kreatywności
- Wdrażanie kultury coachingowej w organizacji – rola lidera – coacha.
Grupa docelowa
Kadra menedżerska wyższego i średniego szczebla.
Korzyści
Wdrożenie metod i narzędzi coachingowych do praktyki zarządzania, a także filozofii coachingowego podejścia do pracowników pozwoli z na:
- lepszą współpracę i poznanie się zespołów
- lepsze przygotowanie kadry do zmian (zwiększenie elastyczności, samodzielności i tolerancyjności)
- rozwijanie podejścia dzielenia się wiedzą wśród kadry i potrzeby wspierania w rozwoju podwładnych
- poprawę zrozumienia współzależności w organizacji
- lepszą adaptację do zmieniających się warunków rynkowych.