System rozwoju i szkoleń jest zaprojektowanym procesem identyfikacji obszarów wiedzy, umiejętności i postaw istotnych dla rozwoju organizacji oraz zatrudnionych pracowników. Ma na celu zaplanowanie ich uzupełniania i rozwoju oraz ewaluacji efektów tych działań. Projektowane przez nas systemy rozwoju i szkoleń opieramy na zarządzaniu przez kompetencje i opracowany model kompetencyjny, kładąc kluczowy nacisk na efektywną diagnozę potrzeb szkoleniowych. Jako narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych rekomendujemy m.in. ocenę okresową i ocenę zewnętrzną typu Assessment & Development Center. System rozwoju i szkoleń jest jednym z systemowych działań z zakresu HR, które wspierają ideę zrównoważonego rozwoju. Idea ta zakłada dążenie firmy do osiągania zysków bez poświęcania zasobów ludzkich, a wręcz z dbałością o ich rozwój, równocześnie z rozwojem biznesowym i technologicznym.

Działania Intendi ukierunkowane na zaprojektowanie i wdrożenie Systemu Rozwoju i Szkoleń obejmują:

  • Zaprojektowanie procesu identyfikacji potrzeb szkoleniowych i rozwojowych
  • Integrację procesu identyfikacji potrzeb szkoleniowych i rozwojowych z innymi systemami HR (np. oceną okresową personelu, modelem kompetencyjnym)
  • Opracowanie procedury weryfikacji potrzeb szkoleniowych i rozwojowych oraz realizacji zaakceptowanych działań rozwojowych, szkoleniowych
  • Opracowanie procedury ewaluacji efektów działań rozwojowych i szkoleniowych zgodnie z modelem D. Kirkpatricka
  • Pilotaż systemu
  • Monitoring wdrożenia systemu.

Korzyści z wdrożenia systemowego rozwiązania w zakresie rozwoju i szkoleń:

  • Precyzyjna i wieloaspektowa analiza potrzeb rozwojowych i szkoleniowych przy użyciu profesjonalnych narzędzi
  • Wyodrębnienie potrzeb szkoleniowych i rozwojowych od nie-szkoleniowych (czyli będących wynikiem źle funkcjonującej struktury organizacyjnej lub systemu motywowania)
  • Poszerzenie świadomości mocnych i słabych stron organizacji oraz tworzących ją ludzi
  • Wzrost motywacji do podejmowania działań rozwojowych i konsekwencji w ich realizacji
  • Rozwój kompetencji (czyli wiedzy i umiejętności) pracowników
  • Zmiana postaw pracowników na bardziej konstruktywne i proaktywne
  • Poczucie zadowolenia z dobrze zainwestowanych budżetów na rozwój i szkolenie pracowników
  • Większe zadowolenie pracowników z doboru działań rozwojowych
  • Profesjonalna ewaluacja efektów działań rozwojowych i szkoleniowych.