Systemy Rozwoju i Szkoleń
System rozwoju i szkoleń jest zaprojektowanym procesem identyfikacji obszarów wiedzy, umiejętności i postaw istotnych dla rozwoju organizacji oraz zatrudnionych pracowników. Ma na celu zaplanowanie ich uzupełniania i rozwoju oraz ewaluacji efektów tych działań. Projektowane przez nas systemy rozwoju i szkoleń opieramy na zarządzaniu przez kompetencje i opracowany model kompetencyjny, kładąc kluczowy nacisk na efektywną diagnozę potrzeb szkoleniowych. Jako narzędzia diagnozy potrzeb szkoleniowych rekomendujemy m.in. ocenę okresową i ocenę zewnętrzną typu Assessment & Development Center. System rozwoju i szkoleń jest jednym z systemowych działań z zakresu HR, które wspierają ideę zrównoważonego rozwoju. Idea ta zakłada dążenie firmy do osiągania zysków bez poświęcania zasobów ludzkich, a wręcz z dbałością o ich rozwój, równocześnie z rozwojem biznesowym i technologicznym.
Działania Intendi ukierunkowane na zaprojektowanie i wdrożenie Systemu Rozwoju i Szkoleń obejmują:
- Zaprojektowanie procesu identyfikacji potrzeb szkoleniowych i rozwojowych
- Integrację procesu identyfikacji potrzeb szkoleniowych i rozwojowych z innymi systemami HR (np. oceną okresową personelu, modelem kompetencyjnym)
- Opracowanie procedury weryfikacji potrzeb szkoleniowych i rozwojowych oraz realizacji zaakceptowanych działań rozwojowych, szkoleniowych
- Opracowanie procedury ewaluacji efektów działań rozwojowych i szkoleniowych zgodnie z modelem D. Kirkpatricka
- Pilotaż systemu
- Monitoring wdrożenia systemu.
Korzyści z wdrożenia systemowego rozwiązania w zakresie rozwoju i szkoleń:
- Precyzyjna i wieloaspektowa analiza potrzeb rozwojowych i szkoleniowych przy użyciu profesjonalnych narzędzi
- Wyodrębnienie potrzeb szkoleniowych i rozwojowych od nie-szkoleniowych (czyli będących wynikiem źle funkcjonującej struktury organizacyjnej lub systemu motywowania)
- Poszerzenie świadomości mocnych i słabych stron organizacji oraz tworzących ją ludzi
- Wzrost motywacji do podejmowania działań rozwojowych i konsekwencji w ich realizacji
- Rozwój kompetencji (czyli wiedzy i umiejętności) pracowników
- Zmiana postaw pracowników na bardziej konstruktywne i proaktywne
- Poczucie zadowolenia z dobrze zainwestowanych budżetów na rozwój i szkolenie pracowników
- Większe zadowolenie pracowników z doboru działań rozwojowych
- Profesjonalna ewaluacja efektów działań rozwojowych i szkoleniowych.